Groeten uit Leusden Citymarketing

'Leusden op de kaart' was de vraag van de burgemeester. Een bron van routes, horeca en highlights in en rondom Leusden gebaseerd op geografische informatie en foto. Het relationeel koppelen van data geeft een ontelbare schat aan mogelijkheden voor citymarketing.

Samenstelling opdracht

De opdracht bestond uit de volgende onderdelen:

#1 - Realisatie website

De website is volledig responsive gebouwd. Dit betekend dat de website op iedere 'device' volledig werkt. Het weergeven van informatie op een smartphone is andere dan op een breedbeeld scherm. Ook de snelheid van de website is van groot belang aangezien er vee foto's worden gebruikt. Caching (het opslaan van informatie in het geheugen) speelt hier een grote rol. Na het doorvoeren van een wijziging wordt de pagina opnieuw opgebouwd en voor een bepaalde tijd vastgezet in het geheugen van de server waardoor bezoekers geen onnodige wachttijd heeft voor informatie die niet dagelijks wijzigt.

Lees meer informatie over Web development

#2 - Informatie architectuur

Het platform GUL bestaat uit verschillende 'informatie silo's'. Door de informatie uit de ene silo te koppelen aan de andere ben je in staat om super snel een dynamische website te bouwen. Een voorbeeld is het koppelen van de 'to-do' silo aan de 'organisatie' silo. Je kunt hierdoor aan iedere activiteit één of meerdere horeca gelegenheden koppelen. De bezoeker krijgt hierdoor consequent gerelateerde informatie te zien.

Lees meer informatie over Informatie architectuur

#3 - Fotografie

Fotografie (afbeeldingen) speelt een grote rol in de beleving van de website door de bezoeker. Alle foto's zijn op locatie gemaakt en geeft direct een indruk van het gebied of de locatie die de bezoeker wilt bezoeken. Alle foto's zijn uniek en worden eenmalig ingezet op dit platform waardoor er geen dubbele content op Google wordt weergegeven.

Lees meer informatie over Fotografie

#4 - Marketing

Het platform Groeten uit Leusden heeft een dubbele marketing functie. Bezoekers en (nieuwe) inwoners krijgen een positief beeld van Leusden waardoor het bezoeken van de streek aantrekkelijker wordt. Naast citymarketing is het platform een voorbeeld van hoe een project door media.ceecoenen wordt opgeleverd.

#5 - Route platform

Alle activiteiten zijn gekoppeld aan kaarten. Op deze kaart wordt de volledige route weergegeven inclusief de 'highlights' en horeca die je onderweg tegenkomt. De gebruiker kan een route als GPX bestand downloaden en voor eigen gebruik opslaan in bijvoorbeeld Komoot. Daarnaast kan je doorklikken op een locatie op de kaart waarmee je ook de beschikking krijgt over alternatieve routes op een locatie.

Lees meer informatie over Routes

#6 - Koppeling geografische informatie

Alle data uit de informatie-silo's zijn gekoppeld aan geografische coördinaten. Hierdoor heeft de bezoeker de keuze om content op basis van 'kaarten' te zoeken. Door in te zoomen op een bepaald gebied komt er meer (of minder) informatie zichtbaar waardoor de bezoeker een betere keuze kan maken.

#7 - Projectmanagement

Het hele project wordt zelfstandig uitgevoerd door Cees Coenen.

Lees meer informatie over Project management